JK, Prosty człowiek (1993)


JK, Jacek Kaczmarski (1957-2004), Poeta niezwykły, muzyk, historyk refleksyjny i profetyk doskonały, zawsze będzie przywoływany na kartach naszego bloga. Pisząc swoje refleksje nie stronię od cytatów, ale to, co, kto, i z czego - inteligentni ludzie sami już rozeznać powinni.

(ACMS)

Podług JK, z drobną korektą w sprawie własnej uczynioną.


Ja prosty człowiek – wierzę w słowo

Powiedzą – wstań i idź – to idę

Zarabiam ręką, no i głową

Nie grzeszę pychą ani wstydem

Dla ludzi mam otwarte drzwi

Niewiele zabrać można mi

Ale jak ktoś mi da po pysku –

Oddam z nawiązką – Ja nie Chrystus!


Ja prosty człowiek – mądrym ufam

Sprytnym nie wchodzę raczej w drogę

Mówię za siebie, chętnie słucham

Pojmuję to, co pojąć mogę

Dla głodnych talerz mam i stół

Z tego com zebrał – oddam pół

Ale jak sięgnie ktoś po wszystko –

Łapy przetrącę – Ja nie Chrystus!


Ja prosty człowiek – krwi oszczędzam

O byle co jej nie przeleję

Milsze mi życie, niż śmierć nędzna

Za obietnice i nadzieję

Bliźniemu też użyczę krwi

Byle starczyło jeszcze mi

Lecz niechby ktoś mi kroplę wyssał –

Z gardła wyszarpię – Ja nie Chrystus!


Ja prosty człowiek – cóż mi skarga?

Kadzą mi albo palcem grożą

Każdy swój krzyż przez życie targa

A jeszcze kamień mu dołożą

Dźwignę, to dobrze, nie – to nie:

Drżyjcie gdy krew zaleje mnie!

...

Zaleje mnie!...

Komentarze