MOJEMU PRZYJACIELOWI



Moi przyjaciele...
Na szerokim świecie
Ja - duch wędrowny
Szukam ich w tym lecie
Już ich nie znajdę
Kto to wie?...
Piliśmy razem wódę
Dzisiaj... nie!

Moi przyjaciele - udawali hardych
Zajęcze serca - w obliczu umarłych
Wojny nie znają, nic o niej nie wiedzą
Miłości nie znają - piją, palą, jedzą
Już ich nie znajdę
Kto to wie?...
Piliśmy razem wódę
Dzisiaj... nie!

Niechaj i żyją, choćby ze 100 lat
Wino, śpiew i kobiety, a nad nimi
- Kat, za zdradę przyjaciela
Stworzyli sobie świat
Już ich nie znajdę
Kto to wie?...
Piliśmy razem wódę
Dzisiaj... nie!

I znowu w żagle wezmą wiatr
Kiedy swe drogi wyprostuje świat
Lepiej wybrali - pozdrowienia!
Ja nie umiałem okpić przeznaczenia
Już ich nie znajdę
Kto to wie?...
Piliśmy razem wódę
Dzisiaj... nie!

(Tłumaczenie i parafraza utworu Moji Drugovi © Andrzej Schymalla)

Komentarze